skip to Main Content

Išrinkti GERO DIZAINO konkurso nugalėtojai

Lietuvos dizaino prizas GERAS DIZAINAS – tai nacionalinis konkursas, skirtas atrasti ir pažymėti geriausiam dizainui šalyje – Lietuvos įmonių produkcijai ir Lietuvos dizainerių darbams. Šiais metais apdovanojimai vyko jau penktą kartą. Iškilmingos ceremonijos Vilniaus Rotušėje metu buvo apdovanota 30 dizaino darbų: Lietuvos dizaino prizas GERAS DIZAINAS įteiktas už 11 geriausių gaminių bei tris projektus, taip pat skirta 15 konkurso diplomų bei specialus portalo “15min.lt” įsteigtas prizas daugiausiai balsų internetiniame balsavime surinkusiam dizaino objektui. Prizus laimėtojams įteikė ūkio viceministras Marius Skarupskas. Apdovanojimų ceremonijos metu taip pat buvo atidarytas ir jau 11-asis festivalis DIZAINO SAVAITĖ bei konkurso nugalėtojų darbų ekspozicija, kurią Vilniaus Rotušėje bus galima aplankyti iki gegužės 16 dienos.

GERO DIZAINO prizais apdovanoti šie darbai:

  1. Lubų šviestuvas LUITAS (dizaineris: Simonas Tarvydas)

Skaldyto akmens paviršių primenantis tūris turi garso bangas skaidančių savybių. Dėl malonios kryptinės šviesos puikiai tinka tiek valgomojoje tiek poilsio zonoje. Medžiaga: tvari perdirbto popieriaus masė.

2. Minkštasuolis CUMULUS (dizaineris: Kazuko Okamoto)

CUMULUS- tai universali minkštų baldų sistema biurui ar visuomeninės paskirties patalpoms. Klientas gali rinktis iš trijų aukščių atlošų pagal savo privatumo poreikį. Sėdintis ant minkštasuolio su žemu atlošu išlieka aktyviu dalyviu aplinkoje, o trijų aukštų minkštasuoliai maksimaliai atriboja nuo aplinkinių trikdžių. Išgaubtų formų atlošai ir papildomai įsigyjamas staliukas padeda sukurti patogią erdvę darbui arba poilsiui. Staliukas, kurio stalviršis sukasi apie savo ąšį, prie kojų rėmo lengvai pritvirtinamas dviem varžtais. Vienviečiame minkštasuolyje staliukas gali būti pritvirtinas kairėje arba dešinėje sėdynės pusėje, o dviviečiame minkštasuolyje – per vidurį. „Cumulus” baldams galima derinti dviejų spalvų apmušalų audinius. Minkštasuoliai, turintys porankius tik dešinėje arba kairėje pusėje, skirti sustatyti į grupes, sukuriant jaukias poilsio ar laukimo zonas. Modeliai su dviem porankais puikiai tinka pasitarimų zonose. Į grupes sustatyti „Cumulus” minkštasuoliai gali pasitarnauti kaip elegantiškas ir funkcionalus sprendimas valdyti žmonių srautus viešosiose erdvėse. 

3. Žaislų parduotuvės interjeras bei vizualinis stilius (dizaineriai: Julija Mazūrienė ir Asta Žegunė)

Children CITY- miesto dydžio žaislų dėžė vaikams. Jaukiai įsikūrusi Vilniaus senamiestyje ir pilna įspūdžių! Visai žaislų parduotuvei vadovauja meras- tai dvimetrinis, interjere tarp sienų įspraustas balionas su didele šypsena. Interjeras ir vizualiniai sprendimai – įkvėpti jaukaus žaismingumo. Parduotuvė patogiai pritaikyta mažamečių ūgiui, žaislai atidžiai atrinkti iš Europos mažųjų manufaktūrų, saugūs ir išeksponuoti taip , kad čia ir dabar galėtų kiekvienas išbandyti. Medinio karkaso namukai, nesudėtingos konstrukcijos, šiltos ir jaukios medžiagos, derinamos su akcentinėmis spalvomis . Pakuotės bei visi kiti grafiniai elementai sujungia bei papildo bendrą interjero aplinką. Pagrindinis vizualinio stiliaus elementas – ranka rašytas šriftas. Tad miesto dydžio žaislų dėžė turi ne tik savo merą, bet ir savo abėcėlę.

4. Kepurė HELLO! MOON (dizaineriai: Viltė Martusevičienė ir Aušra Kačinskaitė)

HELLO! MOON megzta kepurė savo paslaptį atskleidžia sutemus: jos bumbulas atspindi šviesą! Vos tik pasiekus šviesos srautą, atšvaito funkcija „įsijungia“ ir bumbulas pradeda spindėti tamsoje. Dienos metu ši funkcija tampa matoma fotografuojant su blykste. Sukurti tokią kepurę įkvėpė mistinė Mėnulio savybė atspindėti šviesą.

5. Lietpaltis THE SHADOW (dizaineris: Kenduandu)

Lietpaltis „The Shadow” sukurtas šiuolaikiniam miesto gyventojui, mėgstančiam aktyvų ir stilingą gyvenimo būdą. Šis lietpaltis išsiskiria ne tik savo originaliu dizaino sprendimu, tačiau ir atlikimo technika. Drabužis pasiūtas iš difuzinio dvisluoksnio poliesterio. Audinys kvėpuoja, o papuolus vandeniui ant jo, surenka į lašus ir atstumia. Ši savybė leidžia jaustis komfortiškai įvairiomis oro sąlygomis. Vidinis lietpalčio sluoksnis atlieka dvi paskirtis: kaip lengvas pašiltinimas ir kaip tarpinė tarp odos ir pirmo sluoksnio. Šis lietpaltis puikiai tinka tiek moterims, tiek vyrams.

5. KENDUANDU

6. MONAI šviesos stalas (dizaineris: Neringa Orlenok)

„Monai“ yra ypatingas šviesos staliukas su cirkadiniu apšvietimu, prisitaikančiu prie dienos ritmo. Šio staliuko skleidžiama šviesa subalansuoja natūralius organizmo procesus, būtinus produktyviai dienai. Dėl to ryte mes jaučiamės žvalesni, o vakare tinkamas apšvietimas mus geriau paruošia miegui. „Monai“ pagamintas iš aukštos kokybės gamtai draugiškų medžiagų ir pažangių technologijų. Gaminant šį staliuką buvo įdėta daug žmogaus rankų darbo. Staliuko korpusas pagamintas iš faneros, kuri yra dengta ąžuolo lukštu. Sulankstomos, korpusą laikančios kojos pagamintos iš aukštos kokybės ąžuolo masyvo. Viršų dengia grūdintas stiklas su tolygiai šviesą sklaidančia plėvele, ir po stiklu yra instaliuota prie žmogaus biologinio ritmo prisitaikanti apšvietimo sistema. Kurdami „Monus“ siekėme suderinti modernius ir tradicinius elementus. Mūsų staliuko forma taip pat įkvėpta gamtos objektų. Ryte „Monai“ šviečia lyg saulė, o einant miegoti jis tarsi transformuojasi į mėnulį ir padeda mums užmigti. Tokios savybės įmanomos tik dėl išskirtinės cirkadinio apšvietimo sistemos, kurią panaudojome kurdami „Monus“. Apšvietimo ryškumą ir intensyvumą galima keisti distanciniu pulteliu, o ateityje tą bus galimą daryti į išmanųjį telefoną parsisiuntus programėlę.

7. Lininių servėtėlių rinkinys “Tradiciniai pietūs” (dizaineris: Severija Inčirauskaitė-Kriaunevičienė)

Suvenyrinis gaminys lininių servetėlių komplektas “Tradiciniai pietūs”– tai šmaikštus stalo dekoravimui skirtas tekstilės rinkinys. Šių dienų lietuviškuose restoranuose patiekiamų tradicinių kulinarinių “šedevrų” vaizdai, perkelti ant servetėlių, gali būti ir linksmi suvenyriniai objektai, ir funkcionalūs stalo dekoravimo elementai. Net ir belaukiant savo užsakyto patiekalo restorane, nesijausite sėdintys prie tuščio stalo. O realistiniai maisto vaizdai įaudrins jūsų vaizduotę ir dar labiau sužadins apetitą. Lininių servetėlių rinkinys “Tradiciniai pietūs”- įgyvendintas bendradarbiaujant su įmone UAB “Nord DECO” (vadovas Tomas Urbonas), kuri Lietuvoje labiau žinoma “Lietuviški gaminiai” (www.lietuviskigaminiai.lt) pavadinimu. Ši įmonė specializuojasi natūralių, kokybiškų interjero tekstilės gaminių ir aksesuarų gamyboje. Severijos Inčirauskaitės-Kriaunevičienės kurtas servetėlių rinkinys “Tradiciniai pietūs” šmaikščiai prisideda prie įmonės pabrėžiamos “Lietuviško gaminio” koncepcijos. Ši kolekcija gali būti skirta tiek namų, tiek ir restorano stalui apipavidalinti.

8. Spalvinimo marškinėliai MOMMY SAID YES (dizainerė Indrė Svirplytė)

„Mommy said yes“– tai spalvinimo marškinėliai. Nusipirkę marškinėlius su unikalia Indrės kurta iliustracija kartu gaunate specialius tekstilei skirtus markerius, kuriais galite nuspalvinti marškinėlius kaip tik norite. Tai tarsi smagi spalvinimo knyga, kuria naudotis ypač rekomenduojame suaugusiems, dažnai sakantiems, jog nemoka piešti. Taip kilo ir projekto pavadinimas: šis produktas suteikia galimybę piešti ant drabužių – daryti tai, ko tėvai paprastai neleidžia. Įrodyta, jog spalvinimo knygutės yra puiki terapijos forma, padedanti sumažinti fizinį ir emocinį stresą, blokuojanti negatyvias mintis, skatinanti kūrybiškumą, susikaupimą. Mes tikime, kad spalvinimo marškinėliai taip pat atlieka šią funkciją. „Mommy said yes“ tarsi suartina kūrėjus ir klientus: kūrybinis procesas tęsiasi net produktui patekus į kliento rankas – nors paveikslėliuose atsispindi Indrės fantazija, patirtys ir jausmai, kaip atrodys marškinėliai priklauso ir nuo spalvinančiojo.

9. Nešiojama bevielė garso kolonėlė BAT (dizaineris: Julius Bučelis)

Nepasimesk miesto šurmulyje, mėgaukis savo mylima melodija gyvybe  pulsuojančiame mieste su garso kolonėle „ACME BAT Bluetooth speaker + one knob control”. Ši garso kolonėlė kaip ir visi „Urban harmony“ linijos produktai pasižymi itin patogiu dizainu ir inovatyviais sprendimais. Pradėkime nuo to, kad ją itin lengva valdyti: paspaudus centre esantį mygtuką vieną kartą – muzika pradės groti; paspaudus antrą kartą – sustos; pasukus ratu – reguliuojamas garsumas; ir kt. Kolonėlė turi „Bluetooth“ ryšį, todėl ją itin lengva prijungti prie kito šią technologiją palaikančio prietaiso. Naudojant „Bluetooth“ ryšį ir 3,5 mm garso išvestį, muzikos galima klausytis nuotoliniu būdu – kolonėle veikia kaip „Bluetooth“ imtuvas. Be to, ji portatyvi ir lengva; turi specialią pintą virvę tvirtinimui. Baterija ilgai neišsenka – muzika groja net iki 8 valandų. Ir nepaisant to, kad mėgaujiesi aktyviu gyvenimu mieste, visiems kartais reikia pertraukos išlaikyti pusiausvyrai. Tokiu atveju ši kolonėlė taip pas pasitarnaus – ji atspari vandens lašams, todėl puikiai tiks ramiems pasivaikščiojimams lietuje siekiant atkurti harmoniją…

10. ESO prekės ženklas (dizaineris: Tadas Kazakevičius)

ESO – tai nacionalinis dujų ir elektros energijos operatorius. Kuriant naująjį prekės ženklą ir jo elementus, ieškota paprasto simbolio ir draugiškos vartotojui simbolikos. Naujasis prekės ženklas yra lengvai atpažįstamas, ir suteikia kiek nuobodžiai industrijai spalvingą ir vartotojui draugišką įspūdį.

11. Didysis savijautos testas (dizaineriai: Margarita Bukšnaitytė, Ugnė Akstinaitė)

Didysis Lietuvos savijautos testas (testas.jauskitesgerai.lt) – tai interneto puslapis, kuriame kiekvienas gali ne tik įvertinti savo savijautą, bet ir gauti asmeninių patarimų, kaip ją padaryti geresne. Vaistinių tinklui „Eurovaistinė“ sukurtas projektas tapo itin populiarus (daugiau kaip 100 tūkst. unikalių anketų) ir įtraukiantis visose amžiaus grupėse. Be to, unikali testo forma leido įtraukti dar daugiau žmonių ir suteikti jiems informaciją, kaip savo nesveikus įpročius paversti sveikais.

12. Kūdikio vežimėlis AIR SHIELD (dizaineris: Dominykas Budinas)

“Air Shield” yra kūdikių vežimėlis su oro filtravimo funkcija. Tai didmiestyje gyvenantiems tėvams orientuotas gaminys- kai vaiko vežiojimas nėra pramoga, o būtinybė. Gaubtas apsaugo vaiką nuo neigiamų aplinkos poveikių- oro taršos, ultravioletinių spindulių. Filtrų pagalba oras yra išvalomas ir taip kūdikiui sukuriamas saugus ir sveikas mikroklimatas.

13. Kasečių grotuvas ELBOW (dizaineriai: Andrius Žemaitis ir Marius Paulikas)

ELBOW – tai nešiojamas kasetinis grotuvas, supaprastintas iki minimumo. XXI amžiuje išpopuliarėję patogūs skaitmeniniai formatai pavertė visas fizines laikmenas „atgyvenusiomis“. Nepaisant to, taktilinis fizinės medijos intymumas tebėra trokštamas. Tai ir yra vinilo atgimimo priežastis, ir taip pat pagrindinė motyvacija ELBOW projektui. Audio kasetė yra ne tik medija – tai kultūrinis simbolis. Dėl šios priežasties nusprendėme neslėpti kasetės grotuvo viduje, bet išvesti ją į vartotojo dėmesio centrą. Paliekant kasetę nepridengtą, ELBOW suteikia vartotojui naują patirtį ir leidžia gėrėtis mechaniniu kasetės judesiu, ar netgi fiziškai stabdyti grojimo procesą. Tipiniame kasečių grotuve špilis ir guminis ratukas tempia juostelę per magnetinę galvutę pastoviu greičiu, o du skriemuliai susuka juostelę į kasetės rites. ELBOW grotuve juostelei sukti naudojamas tik vienas skriemulys. Pastovus grojimo tempas palaikomas sensoriumi sekant juostelės judėjimo greitį ir reguliuojant motoriuko įtampą. Ryškiausias ELBOW dizaino elementas – dviašė kojelė. Ji sukiojasi dviem kryptimis – aukštyn, norint pakeisti kasetę, ir į šonus, norint pakeisti sukimo kryptį. Grojimas reguliuojamas ratuku – sukant į kairę nuo pradinės padėties, įsijungia motoras ir didėja garsas, priešinga kryptimi – aktyvuojasi kasetės prasukimas. Grotuvas turi dvi jungtis – standartinę 3.5mm audio jungtį, ir mini-USB jungtį baterijos krovimui ir garso perrašymui į kompiuterį. Taipogi, papildomas mažas smeigtukas leidžia prisisegti grotuvą prie drabužių ar kitų medžiaginių objektų.

14. ALOIZAS- žaidimas Alzheimerio ligos prevencijai (dizaineris: Karolina Vaikšnytė)

Aloizas (pavadinimas kilęs iš mokslininko Aloizo Alzheimerio vardo)– tai prevencinis lavinamasis žaidimas, kuris padeda lavinti motorinius bei mentalinius įgūdžius, sutelkti dėmesį, atitolinti sparčiai progresuojančią ligą. Ši lavinamoji priemonė subalansuota būtent Alzheimerio liga sergantiems žmonėms. Grafiniai elementai, pakuotė bei žaidimo koncepcija sukurta ištyrus tikslinę auditoriją, jos poreikius bei sugebėjimus. Žaidimas skirtas lengvai ir pažengusiai ligos stadijoms, jį sudaro teksto, spalvos, formos bei erdvės pažinimo užduotys, kurios turi lengvesnį bei sudėtingesnį lygius. Žaidime įvesta navigacinė sistema, kurios pagrindiniai elementai mėlyna ir žalia spalvos, pagal jas atskiriamas užduoties sudėtingumas. Kiekvienas žaidėjas gali pasirinkti užduotis pagal savo jėgas ir poreikius. Pasirinkti sudėtingumo lygį padės “laikrodžio testas”. Išsikeltas pagrindinis tikslas – ligoniams suteikti motyvacijos ir noro lavinti protinę veiklą prevencinėmis priemonėmis. Šiuo metu naudojamos prevencinės priemonės skirtos pradinių klasių mokiniams, o tai yra tarsi trukdis sergantiesiems, kurie nenori atlikti užduočių, skirtų vaikams. Dėl šios priežasties visas dizainas ir užduočių koncepcija pritaikyta vyresnio amžiaus auditorijai.

Konkurso diplomais apdovanoti šie darbai:

  1. Kolekcija 2RU2RA (dizaineriai: Miglė Janušaitė, Olga Filatova Kontrimienė, Airida Skrickienė)

Konceptuali trikotažinių drabužių linija inspiruota anatomijos, siurrealizmo bei mechanikos. Audinį laikome drobe, kurioje piešiame savo idėjas. Piešinys ant audinio – jau tapo neatsiejama mūsų ženklo dalis.

2. Juvelyrika CULT (dizaineris: Dalius Ilginis)

CULT akcentas – minimalistinės formos ir grubios organiškos faktūros kontrastas. Sukūrus formą papuošalas specialiai apdeginamas, norint jam suteikti grubią, išraiškingą, vienetinę faktūrą.

3. Pakuotės dizainas YOU&OIL (dizaineriai: Valerija Žilėnienė, Algirdas Orantas, Irmantas Savulionis)

Naujas dizainas ir logotipas kosmetikos produktams “You & Oil”, sukurtas pagal partnerių “Black Swan Brands” pasiūlytą prekės ženklo strategiją. Visa produkcija suskirstyta spalvinėmis linijomis pagal poveikį. Atnaujintas logotipas. Įvestas laboratorinis numeravimas. Spalviniais gradientais iliustruojamas produkto poveikis odai. Specialiai parinktas popierius aksominiu paviršiumi perteikia sveikos odos įspūdį.

4. Žvakės ir namų kvapai “Smells Like Spells” (dizaineriai: Edvardas Kavarskas ir Gintarė Ribikauskaitė)

„Smells Like Spells“ gaminiuose siekiame suderinti natūralumą, ekologiją, rankų darbą su lašeliu magijos bei ezoterikos žinių. Kiekvienas produktas kuriamas rankomis pagal originalius receptus, pasitelkiant tiek tradicinius liaudies išminties ir patirties, tiek šiuolaikinius parfumerijos, žvakių, smilkalų gamybos metodus. Atrandame subtilią distanciją tarp kasdienio unikalių prekių panaudojimo ir magijos įtakos gyvenime. Tai lyg žaidimas, kuris užburia savo išskirtinumu, įnešdamas į gyvenimą truputį paslapties. „Smells Like Spells“ pakuočių paskirtis – neužgožti produktų, o tik asistuoti. Svarbu, kad pats išpakavimo procesas virstų nuotykiu vos tik paėmus gaminį į rankas. Šiuolaikinė prabanga ne rėkianti, o šnabždanti, štai kodėl rinkomės kiek įmanoma natūralesnes medžiagas ir lakoniškus, lytėjimo pojūčius žadinančius dizaino sprendimus.

5. OHO! Saldūs kukurūzai (dizaineris: VRS WPI Vilnius)

OHO! Kukurūzų pakuotės dizainas buvo sukurtas ir skirtas vaikų auditorijai. Jis pasižymi antrine pakuotės panaudojimo galimybe: pakuotė yra ir ekologiška, ir interaktyvi, leidžianti vaikams su ja žaisti toliau: išsikirpti žaidimo lauką ir veikėjus. Kiekviena pakuotė pasižymi skirtingais personažais.

6. “Linen Tales” identitetas (dizaineris: Dovydas Stonkus) 

“Linen tales” yra lino tekstilės namams gamintojas, parduodantis produkciją tiek Lietuvoje, tiek užsienyje. Mūsų užduotis buvo prekės ženklą pateikti kaip sofistikuotą ir ištikimą lietuviškom tradicijoms, bet kartu modernų ir atvirą šių laikų dizaino tendencijoms. Sukūrėme unikalią tipografiją “Linen tales” užrašui, kuri pritaikoma visame identitete. Šis sprendimas padėjo sukurti patikimo ilgamečio lino tekstilės gamintojo įspūdį, bei atspindėti prekės ženklo šūkį “Linen tales are infinite”.

7. PET taros pūtimo mašina Lito 6 (dizaineriai: Saulius Jarašius ir Andrius Žemaitis)

„LITO 6” – tai UAB „TEREKAS“ „LITO” šeimos gaminys, funkcionalaus dizaino ir technologinių inovacijų derinys. „LITO 6” – nauja gamybos linija, pagaminta pagal naują dizaino projektą. Gaminys yra didelio gamybinio našumo, turi naują robotizuotą vidinę komponuotę. Išoriniai matmenys skirtingi ir didesni negu „LITO 4” gamybinės linijos. Korpusas organiškas, monolitinis, apjungiantis vidinius mašinos mazgus. „LITO 6” išorės korpusas padalintas į tris pagrindinius segmentus, kurių skirtingos moduliacijos leidžia keisti bazinę komponuotę, todėl mašiną lengva integruoti į mažesnes gamybines erdves. Korpuso erdvė ergonomiškai pritaikyta prie vidinės mašinos prietaisų schemos. Vartotojo patogumui yra įdiegta naujovių, kurios padeda stebėti, reguliuoti ir analizuoti gamybinius procesus. Transformuojamos, ištraukiamos korpuso sienos leidžia lengvai prieiti prie visų reikiamų vidinių mašinos mazgų, juos remontuoti ar keisti. Priekinės korpuso dalys atsidaro į šonus, todėl vartotojas gamybos proceso pradžioje ar pabaigoje lengvai gali pakeisti viduje esančią liejimo formą. Inovatyvūs dizaino sprendimai padidino „LITO 6“ pardavimus ir susidomėjimą UAB „TEREKAS“ produkcija bei gamybos naujovėmis. „LITO 6“ – unikali savo nestandartiniu korpuso dizaino sprendimu, išsiskiria ir konkuruoja su rinkoje esančiais gamintojų analogais, atspindi UAB „TEREKAS“ įmonės gamybinių mašinų bendrą stilistiką, inovatyvumą, kokybę bei išskirtinumą.

8. Interaktyvios darbo knygos ir užrašinės Noema Paper House (dizaineriai: Aistė Stragytė ir Žydra Pintverytė)

Noema Paper House darbo knygos ir užrašinės – aukščiausios kokybės ir išskirtinio popieriaus gaminiai, kurti su paslėptomis idėjomis viduje ir išorėje, ieškant dizaino ir sielos harmonijos principo. Darbo knygos sukurtos skatinti būti laimingesniems, džiaugtis savo gyvenimu kasdien bei planuojant savo laiką padėti labiau atsigręžti į save ir kitus. Jose pamirštamos tikslios datos, skaičiai ir susitelkta ties žmogumi. Kiekvienas mėnuo – nauja idėja, nauja kelionė, kurio žemėlapio autorius – tik naudotojas. Kiekvieną mėnesį skirta tema, pagal kurio idėją kasdien randamos užduotys, mintys, klausimai bei idėjos, kurios leidžia labiau save mylėti, išsivalyti savo aplinką, nestresuoti ar labiau šypsotis. Prisijungti prie šių unikalių darbo knygų kūrimo buvo pakviesti “mindfulness” psichologai bei Lietuvos ir užsienio žinomos asmenybės. Užrašinės kurtos sena marmuravimo technika tapant ant popieriaus ir perkeliant viršelio paveikslą spausdinimo mašinoms. Darbo knygos ir užrašinės sukurtos su pakreipta pozityvumo linija tiek viduje, tiek išorėje. Mokslo patvirtintas faktas, jog žmogus, kiekvieną kartą matydamas įdomų, pozityvų, dominantį objektą pakreipia galvą į dešinę. Tai tam tikra žmogaus pozityvaus impulso reakcija, kai žmogaus kakle yra labiau atveriama aorta ir į smegenis yra siunčiamas didesnis kraujo kiekis su “pozityvia chemine elementų lentele” ir žmogus jaučia didesnį pasitenkinimą. Tokiu būdu, kiekvieno mėnesio planavimas bei visi objektai gaminti pakreipti.

22. NOEMA

9. Kilimas LIETUVA (dizaineriai: Justė Pavasarytė ir Francesco Costacurta)

Dizaineriai, pasivadinę WHYNOT!, sukūrė lininį kilimą “Lietuva”, įkvėpti lietuviško identiteto: senovinių tradicijų, dėvėtų rūbų bei dirbtų amatų. Viena iš unikalių veiklų yra austi įvairiaspalves juostas, naudojamas lietuvių tradiciniams kostiumams. Skirtingos gijos persipina tarpusavyje ir sukuria spalvingas geometrines figūras, stilizuotas gėles ir elegantiškus tonų derinius. Kilime šios meniškos juostos naudojamos kartu su modernia audimo technika ir atspindi lietuvišką dvasią. Lietuva gali būti audžiama iš įvairių spalvų, simbolizuojančių gamtos grožį: mėlyna kaip ežerai ar speigas, šviesiai pilka, primenanti dangų, ir girių žaluma, kontrastuojanti su lietuviškomis laukinėmis kopomis. Šalies dvasia yra įausta į kilimą Lietuva.

10. Šokoladas La Naya (dizaineris: Gabija Platūkytė)

Sudėjus visus skonius į eilę matomas vienas paveikslas – vaizdas iš La Naya kasdienybės. Kiekvienam skoniui atrinkta jį atspindinti spalva ir sukurta istorija, pagal tai sukurtas vienas piešinys. Jis išskaidytas dalimis taip įvedant kiekvieną skonį ir sujungiant juos į visumą. Pakuotės privalumai – viena išklotinė, kelios klijavimo vietos. patogus, paprastas ir greitas supakavimas. Sukurta šokolado plytelės dizainas, papildantis La Naya konceptą. Joje vaizduojami La Naya kalnai ir slėniai, kurie įkvėpė sukurti šokoladą.

11. Ledinukai SPORTAS (dizaineriai: Elvita Brazdylytė, Smiltė Bagdžiūnė)

Sportine stilistika sukurti keturių vaisinių skonių ledinukai. Savo dizainu, šie valgomi objektai provokuoja burnos raumenis.

12. Užrašų knygelė BRIGHT IDEAS DARK THOUGHTS (dizaineriai: Laura Varžgalytė ir BLACK SWAN BRANDS)

Užrašų knygelė, skirta geroms idėjoms (12 mėnesių baltais puslapiais) ir tamsioms mintims (13-as mėnesis juodais puslapiais). Legenda pasakoja, kad iš tikrųjų metuose yra trylika mėnesių, nors tai – kruopščiai saugoma paslaptis. Tryliktasis mėnuo saugo tamsiausias mūsų mintis bei norus. Knygelėje yra 192 šviesūs ir 32 juodi puslapiai, suskirstyti į 13 mėnesių (užrašyta lakoniškai – „month 1“ ir t.t., kad knygelę būtų galima pradėti naudoti bet kuriuo metų laiku). Pirmieji dvylika – pieno baltumo spalvos, o tryliktasis – iš juodų puslapių tamsioms mintims išlieti. Balti puslapiai – liniuoti, su mėnesio numeriu viršutiniame kampe. Vientisi juodi neriboja kūrybinių eksperimentų. Knygą sutvirtina kietas juodos spalvos drobinis viršelis su matiniu pavadinimo įspaudu. Knygos pirmajame puslapyje istorija spausdinta anglų kalba. Knygos matmenys: 13 x 19 cm. Knyga pardavinėjama ne tik Lietuvoje, bet sėkmingai eksportuojama į Didžiąją Britaniją, Ispaniją, Latviją ir Estiją.

13. Rankinė HAPPY BAG (dizaineriai: Gintarė Ribikauskaitė, Ingrida Kirkliauskaitė)

,,Happy bag” išskirtinumas– drąsus požiūris į kasdienybę. Rankinės ir delninės yra pasiūtos iš visiškai skaidraus plastiko, tad visas jų turinys yra matomas aplinkiniams. Jos puikiai pritaikytos kasdieniam nešiojimui. ,,Happy bag” rankinė yra patogaus dydžio, talpi, su juodomis tvirtomis rankenomis, o delninukė – puiki vieta smulkmenoms – nedidelė, užsegama. Tiek rankines, tiek delnines puošia užrašai „BUY EXPERIENCES INSTEAD OF THINGS”. Tai mūsų pagrindinis šūkis ir priemonė, kuria žmonės galėtų skleisti žinutę apie vis didėjantį materialumą ir priminti vieni kitiems, kad daug svarbiau už daiktus yra gyvenimiška patirtis bei įspūdžiai. Taigi, ,,Happy bag” rankinės ir delninės yra ne tik puikios stiliaus detalės, bet ir savotiškos komunikacijos priemonės.

14. Tramvajaus projektas “Klaipėda tram” (dizaineris: Andrej Divejev)

Tramvajaus kaip objekto vizija remiasi pusiausvyra tarp automobilio ir architektūrinės formos. Todėl jo išvaizdoje lengviau įskaitomi solidūs, vientisi elementai ir mažiau dėmesio skirta plastiškiems paviršiams, būdingiems automobiliams. Projekto pagrindas- čekiškas Škoda 15T tramvajaus modelis, todėl visos charakteristikos yra išsaugotos, neįskaitant vidurinės sekcijos interjere padarytų mažų pakeitimų. Važiuoklės pasirinkimas buvo padiktuotas nestandartiniu vežimėlių pasiskirstymu (tarp sekcijų), leidžiančių naudoti visą (100%) interjero erdvę.

15. Dekoratyviniai indai “Giria” (dizaineris: Evelina Kudabaitė)

Kasdieniai objektai yra naudojami, matomi, LIEČIAMI. Jutiminės bei ekspresyviosios medžiagų savybės turi svarbią komunikacinę reikšmę, todėl dizaino procesas reikalauja žmogaus rankų prisilietimo bei intensyvios tekstūrų paieškos, kuri atitiktų žmogaus poreikius. Giria – tai dekoratyvinių indų kolekcija balansuojanti tarp jutiminės patirties, formos bei spalvos. Šiuo projektu buvo siekta perteikti miško pojūčius per indus, užmezgant ryšį tarp vartotojo ir objekto. Tai lyg aliuzija į miesto žmogaus ryšio su gamta atkūrimą. MEDŽIŲ indai yra eksperimentinio proceso rezultatas, kuriuo norėta pademonstruoti kaip medžiagos, kurioms yra lemta tapti atliekomis – medžių žieves bei lapus – galima transformuoti į tvarųjį dizainą per tradicinius amatus. Šio eksperimento metu buvo nagrinėjamas netradicinis darbas su medžiu, kitoks būdas jį formuoti, primenantis kulinarinį procesą. Proceso eigoje buvo surastas specialus receptas, kurį sudaro nekenksmingos organinės medžiagos, todėl šie indai gali būti naudojami ne tik interjero dekoravimui, bet ir sauso maisto gaminių patiekimui.

Specialiu portalo “15min.lt” prizu apdovanotas Jorūnas Šikšna ir jo sukurtas baldų komplektas NEXT. Baldų komplekto konstrukcija padaryta iš kvadratinio pilnavidurio metalo 10×10 mm. Medinė dalis pagaminta iš klevo medienos. Kosmetinis staliukas turi stalčių, kuriam slankiojimo bėgeliai padaryti iš medžio. Kėdutės konstrukcijos forma ir dydžiai pritaikyti prie kosmetinio staliuko. Šviestuvo viršus yra nuimamas ir pridedamas magneto pagalba. Apšvietimas yra belaidis. Baldų komplektas yra minimalistinis, ergonomiškas.

Daugiau informacijos apie konkursą: www.dizainoprizas.lt.

Back To Top