skip to Main Content

Ryškios akimirkos iš „Dizaino savaitės ’22“

„Dizaino savaitė“ vyko Vilniuje, Kaune, Klaipėdoje, Alytuje, Telšiuose ir Anykščiuose. Šių metų tema „Įžvalgos“ buvo įkūnyta visuose šešiuose miestuose. Ji pabrėžė bendrystės reikšmę visai Lietuvai. Festivalyje karaliavo optimizmą žadinanti ryški oranžinė spalva. Kaip ir kiekvienais metais, programa buvo penkių formų – tai dizainovacija.lt dizainerio vitrina, ekspozicija, paroda, renginys ir ekskursija. Virš dviejų šimtų dalyvių sukūrė pasakišką kultūros šventės atmosferą ir priminė inovatyvumo reikšmę visuomenei.

Sostinėje ir pačioje Lietuvos širdyje buvo galima išvysti didžiausią dizainerių vitrinų įvairovę. Penkiolikoje vitrinų miestus puošė įžvalgūs kūriniai: nuo „Kitaip“ spintelės akliesiems bei įvairių mažesnį vartotojiškumą skatinančių meno kūrinių, kaip antai „Bagic“ daugiafunkcės ananasų pluošto kuprinės, iki Vilniaus dailės akademijos  studentų meninių darbų, kalbančių per buities daiktus. Architektė Ieva Prunskaitė ir skulptoriai Danas Aleksa bei Jonas Aničas pristatė židinį „Horizontas“ – erdvinę skulptūrinę juodo metalo interjero detalę, suteikiančią jaukumo panoraminiu ugnies vaizdu.

Trylika ekspozicijų supažindino su lietuviškais, austriškais, belgiškais ir švediškais gaminiais. Pastarųjų kūrėjai Elricas Petit, Grégoire Jeanmonod ir Augustinas Scottas de Martinville, interjero erdvėje „Mazgas“ pristatę „Big-Game“ fotelius ir kėdes „Bold“, įtikino savo šūkio „iš konfrontacijos gimsta progresas“ reikšme. Vienas įdomesnių šių metų atradimų ekspozicijose – „Pleiades“ šviestuvai, kurių ekspoziciją buvo galima išvysti Kaune „Meno materijoje“ bei pačių gamintojų dirbtuvėse. „Pleiades“ gamina šveistuvus-meno kūrinius namams bei įvairioms verslo erdvėms, tokioms kaip baras „Bardakas“ bei viešbutis „Neringa“ Vilniuje.

Šešiolika parodų padėjo „Dizaino savaitei ’22“ iki galo atskleisti šių metų temą – „Įžvalgos“. Radvilų rūmų dailės muziejuje surengta ukrainietiškų kūrinių paroda „Namų siela“ prakalbo apie gyvybę daiktuose. Parodos idėja kilo per karą Ukrainoje, kai susprogdintame name subyrėjo viskas, išskyrus vieną lentyną ir ant jos stovintį keraminį gaidį – „Pivnik“. Dar viena paroda, stipriai prisilietusi prie įžvalgos temos, – „Nematomi. Istoriniai baldai iš šiuolaikinio dizaino perspektyvos“. Eiliniam muziejaus lankytojui neregimi, o archyvus lankančiam žmogui dažnai tik praeitį be istorijos menantys daiktai pirmąkart atgijo šalia modernių kūrėjų dizaino darbų Taikomosios dailės ir dizaino muziejuje.

Iš viso septyniolika renginių visą savaitę kvietė dalyvauti filmų peržiūrose, dirbtuvėse, diskusijose ir kitokiuose susibūrimuose. Kaune buvo atidaryti nauji interjero namai „Holas“, kviečiantys kiekvieną interjero mylėtoją bei naujų idėjų namams ieškantį praeivį pasinaudoti profesionalių konsultančių patarimais ir patirtimi, taip pat aplankyti rafinuotus, modernius salonus. Bendradarbiaujančios įmonės „Akmenstata“, „Termopalas“ ir „Wilbergs“ pasiūlė praleisti nuostabią dieną Paupyje – pakvietė lankytojus į  visus pojūčius žadinančią kelionę, maginančią kvapų, gėrimų, užkandžių bei medžiagų įvairove. VDA surengė intriguojančią viešą paskaitą su vienu įtakingiausių automobilių dizainerių Franku Stephensonu.

Įvyko penkios pažintinės ekskursijos po gamyklas: dvi Kaune ir trys Alytuje. Viena iš ekskursijų Kaune buvo skirta interjero dizaineriams. Jos tikslas – suburti platesnę bendruomenę kartu su miego karaliumi „Lonu“. Gryname ore kartu su „Rejben“ savininku Juzefu po ekskursijos modernioje gamykloje dalyviai galėjo paskanauti grilyje paruoštų patiekalų. O Alytuje „Alitos“, „Astros“ ir „Glass LT“ įmonės kvietė susipažinti ir įvertinti produkciją dizaino atžvilgiu.

Šiais metais plačiausio spektro programa nustebino Alytus. Pirmą kartą „Dizaino savaitę“ savo mieste surengę alytiškiai parodė aukštą meninį bei organizacinį lygį ir įžvalgumu nurungė kitus dizaino savaitės miestus. Alytiškiai ir „Dizaino savaitės“ lankytojai iš visos Lietuvos turėjo progą apsilankyti dvasingame garso dizaino vakare, vykusiame buvusioje Sinagogoje. Įspūdinga Alytaus pramoninio dizaino evoliucijos ekspozicija suteikė naują reikšmę miesto bendruomenei. Simbolių dizainas, ant grindinio kurtas menininkų bei pačių miestiečių, prabilo apie ženklus, įgavusius prasmę kartu su gamta. Stiliaus bei tolerancijos išvaizdai diena drauge su Nomeda Marčėnaite paskatino žvelgti į madą kitu žvilgsniu per teatrą, dizainerių kolekcijas ir, svarbiausia, paties žmogaus įvaizdį.

Aprašyti visus septynioliktos „Dizaino savaitės“ įspūdžius sudėtinga, bet galime tuo džiaugtis sykiu su visais dalyviais, lankytojais bei vitrinų praeiviais. Tikimės, jog kitais metais sensacijų bus dar daugiau ir lietuviai aktyviai domėsis ryškiomis dizainerių įžvalgomis!

Iki pasimatymo 2023-iaisiais.

Back To Top